På ett kontor behöver allt flyta på så enkelt och smidigt som möjligt. Om det inte finns ett system för inköp av kontorsmaterial skapar ineffektiviteten snabbt problem på arbetsplatsen. Det är aldrig en god idé att sakna pennor, anteckningsblock och papper till skrivaren i en kontorsmiljö.

Det finns enkla lösningar när det gäller att alltid ha tillgängligt material på kontoret. Den bästa lösningen är att regelbundet sköta inköpen av kontorsmaterial från Kontorsgiganten som har ett brett sortiment till förmånliga priser. Läs mer här om fördelarna med att handla ditt kontorsmaterial på nätet samt vad du helt enkelt inte kan vara utan.

Satsa på mängdrabatt och snabba leveranser

Den främsta anledningen till att du ska köpa ditt kontorsmaterial på nätet är att du hittar allt du behöver på samma ställe. Det spelar ingen roll var själva butiken ligger eller om det ens finns en fysisk butik. Som kund betyder det att du helt enkelt får lägre priser eftersom återförsäljaren inte behöver betala för extra personal eller dyra lokaler. Det kan i många fall räcka med en lagerlokal och ett fåtal anställda. Fler fördelar:

  • Du slipper köa
  • Nyhetsbrev och medlemsrabatter
  • Snabba och smidiga leveranser

Att slippa köa är en stor fördel för många kunder. När du handlar på nätet har du dessutom mer tid att verkligen planera dina inköp och du impulshandlar sällan. Det finns också en fördelaktig ångerrätt på 14-dagar som gör att du faktiskt kan skicka tillbaka material som inte håller måttet. E-handelns enorma popularitet beror också på fördelen att kunna handla på faktura, vilket betyder att du inte betalar förrän du har fått varorna. Då känns köpet tryggare och du riskerar inget genom att handla på internet. Med snabba leveranser direkt till kontorsdörren får du det du behöver när du vill ha det.

Spara tid och pengar

Du ska naturligtvis handla kontorsmaterial från Kontorsgiganten för att du sparar pengar på affären och för att det är praktiskt att allt du behöver finns på ett ställe. Framför allt handlar det om mängdrabatter eftersom du köper en hel del material till kontoret i volymer som en privatperson aldrig kommer upp i. Det lönar sig också för experter som nischar sig på just kontorsmaterial att gynna återkommande kunder med medlemsrabatter och förmåner kopplade till exempelvis nyhetsbrev.

Satsa på förbrukningsvaror och basmaterial

När det gäller material till kontoret ska du framför allt satsa på att se till att du regelbundet beställer förbrukningsvaror som pennor, anteckningsblock och plastfickor men även almanackor, kalendrar, pärmar, mappar, register och gem. Därtill måste det finnas toner till skrivare och papper till såväl skrivare som kopieringsmaskiner. Den bästa strategin är att se till att det finns en materialansvarig för kontorsmaterialet till kontoret som ser till att allt som behövs finns tillgängligt. Det kan också vara bra att tänka på att lyssna på det som de anställda talar om att de behöver för att arbetet på kontoret ska bli så friktionsfritt och effektivt som möjligt. När du beställer för över 995 kronor från Kontorsgiganten har du dessutom tillgång till fri frakt över hela landet.